<h1>Daniel Boalth Petersen</h1>
Byrådskandidat

Daniel Boalth Petersen

Hvem er jeg: Jeg har en baggrund som leder i Forsvaret og arbejder i dag som advokatfuldmægtig på et større kontor. Jeg er gift med Marlene og sammen har vi Sander, Oliver og Freya. Og så er jeg socialdemokrat med vores fælles kommune i hjertet.

For mig handler politik om at skabe en positiv udvikling – i alle livets stadier og forhold. Jeg brænder særligt for, at vores børn og unge får de bedst mulige vilkår for at skabe sig et godt liv. Med det følger et naturligt fokus på trivsel og fagligt udbytte. Vi har stadigt alt for mange, der ikke opnår helt basale færdigheder i dansk og matematik. Vi er på mange måder godt på vej, men jeg tror på, at vi kan gøre det endnu bedre.

Jeg brænder også for, at vi får gennemført den grønne omstilling hurtigst muligt. Vores kommune er vores fælles base og den arv vi efterlader næste generation. Vi har et fælles ansvar for kommunens udvikling og vi har i fællesskab sat os et ambitiøst mål om at halvere vores udledning af CO2 til højst 1,7 ton pr. borger senest i år 2030. Vi har allerede sat rigtig mange initiativer i gang som eksempelvis etablering af solcellepark, energirenovering af kommunale bygninger, affaldssortering og meget mere. Og vi skal have igangsæt mange flere initiativer for at nå vores mål.

Civil status/job: Advokatfuldmægtig

Mærkesager:

1. Bedre børneliv – fokus på børnenes trivsel og på at give alle børn et godt udgangspunkt for et godt liv
  2. Klima – vi skal øge vores fokus på den grønne omstilling.
  3. Styrket Helsingørs erhvervsliv - vi skal have flere lokale uddannelses- og arbejdspladser

Fik 333 personlige stemmer