Ny bestyrelse i Helsingør DSU

Der blev afholdt generalforsamling i Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU Helsingør) i fredags, den 4. februar. Et totalt generationsskifte fandt sted, da alle poster blev besat på ny. Da formalia var overstået blev det tid til formandens beretning af Caroline Victoria Christensen. En spændende beretning om hvordan hun startede afdelingen op med Stig Atkins. Det var gået formidabelt godt. Der var nu kommet en stabil afdeling med flere møder om måneden. Caroline var klar til at give faklen videre, og fordybe sig i sit byrådsarbejde.

De valgte blev Polly Olevina Hummeland som formand, repræsentant til partiet i Helsingør, Kontaktperson til støtte afdelinger, og nr. 1 på listen over kongresdelegerede.

Amalie Coppa blev valgts som næstformand og nr. 3 på listen over kongresdelegerede.

Lucia Kanne blev valgt som kasserer og nr. 2 på listen over de kongresdelegerede.

Emma Møller blev valgt som skarpt bestyrelsesmedlem og nr. 4 på listen over kongresdelegerede. Samtlige unge kvinder er under 18 med ildsjæle som er klar til at vælte det borgerlige styre i Helsingør kommune. DSU Helsingør tilbyder nye medlemmer at være en del af et stærkt fælleskab, at få en stemme, at blive klædt på til den politiske ungdomsscene, få en masse fede og givende oplevelser der blandt andet giver et solidt netværk og et plus på cv’et.

Der kommer til at foregå flere aktioner, demonstrationer og møder. Polly Hummeland gjorde det klart at hun ville gøre DSU Helsingør mere indflydelsesrig i Helsingør kommune. Hun vil fx. samarbejde mere med byrådsmedlemmerne og være mere synlige i de forskellige byer i Helsingør kommune. Det er hele bestyrelsen med på, og de er klar til at kæmpe for et rødt Helsingør.